Manual in romana

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Manual in romana

Mesaj  rd210275 la data de Dum Sept 09, 2012 1:54 pm

Manual
by canavarro

Important
In primul rand dorim sa va informam despre posibilitatea ca echipa dumneavoastra sa fie stearsa. A pierde echipa nu este un lucru placut, prin urmare toata lumea ar trebui sa stie ce este si ce nu este permis in acest joc.
Echipa poate fi stearsa din urmatoarele motive:
• Aveti (sau va logati la) mai multe echipe
• Nu va logati timp de 4 zile dupa ce v-ati inregistrat.
• Nu va setati echipa si pierdeti prin forfait 3 meciuri la rand.
• Nu va logati timp de 60 zile
• Bugetul echipei este la - €800.000 in timpul actualizarilor financiare de luni.
• Transferuri dubioase (achizitionarea jucatorilor la preturi care nu se justifica)
• Jucati in alta tara decat cea in care locuiti.
• Postati anunturi pentru alte site-uri (care nu au legatura cu FA) pe forumuri sau in mesajele personale
• Alte incalcari ale regulilor de fair-play (spam)
Nu va recomandam sa jucati FA din locuri publice de unde o pot face si alti useri. Incercati, pe cat posibil, sa jucati de acasa. Riscurile ca echipa sa fie stearsa pentru incalcarea regulilor e mai mare in cazul logarii de la aceeasi adresa de catre mai multi utilizatori (prieteni, frati samd). Transferurile intre astfel de echipe sunt complet interzise.

Club
Organizarea unui club puternic nu e o treaba de un sezon sau doua. Este o munca pe termen lung si depinde in intregime de deciziile managerului. In acelasi timp, acesta este si antrenorul echipei. El trebuie sa aiba grija de facilitati, sa construiasca stadionul, sa cumpere si sa vanda jucatori. Numarul minim de jucatori intr-o echipa este de 16, iar maximul de 35. Daca sunt 16, nu poti nici sa vinzi din ei, nici sa-i concediezi, iar daca ai deja 35, nu mai poti cumpara altii si nici nu poti extrage juniori din Academia de tineret.

Campionatul
In fiecare sezon se disputa 18 meciuri, in sistemul fiecare cu fiecare, un meci acasa si unul in deplasare. Mai multe detalii in “Meciurile de liga”. Fiecare echipa joaca intr-o liga (1, 2, 3, 4) si fiecare liga (cu exceptia primei ligi) are subdiviziunile sale (liga 2 – 4 subdiviziuni, 3 – 16 samd). Ce conteaza insa este dor nivelul ligii, pentru ca subdiviziunile sunt introduse pentru a imparti in mod egal numarul mare de echipe. Fiecare liga inferioara are de partu ori mai multe subdiviziuni decat precedenta, cu mentiunea ca prima echipa va promova, iar ultimele 4 vor retrograda. Bineinteles, ca din prima liga nu se poate promova, la fel cum din ultima liga nu se poate retrograda. Criteriile de departajare sunt in ordine: punctajul, golaverajul, numarul de goluri inscrise, numarul de victorii. Daca toate sunt egale, se va trage la sorti. Retrogradarea/promovarea nu se face aleator, ci in pereche: cea mai slaba echipa retrogradata e inlocuita de cea mai buna dintre promovate samd, depinzand de pozitia in clasament si numarul de puncte. Promovarile/retrogradarile echipelor au loc la sfarsitul sezonului si imediat dupa, incepe un nou sezon FA.

Jucatorii
Fiecare jucator are o pozitie in care evolueaza cel mai bine (indicata de culoarea corespunzatoare pe teren la stabilirea tacticii: verde = fundas, galben = extrema, albastru = mijlocas, rosu = atacant). Bineinteles ca aportul calitatilor e diferit in functie de pozitia ocupata.
Portar
portar: 100%
Fundas
deposedare: 60%, joc de cap: 37.5%, rezistenta: 2.5%
Extrema (def)
deposedare: 60%, extrema: 30%, joc de pase: 5%, rezistenta: 5%
Extrema (normal)
extrema: 55%, deposedare: 20%, joc de pase: 20%, rezistenta: 5%
Extrema (off)
extrema: 45%, joc de pase: 45%, deposedare: 5%, rezistenta: 5%
Mijlocas (def)
coordonator: 45%, deposedare: 45%, joc de pase: 5%, rezistenta: 5%
Mijlocas (normal)
coordonator: 55%, deposedare: 20%, joc de pase: 20%, rezistenta: 5%
Mijlocas (off)
coordonator: 45%, joc de pase: 45%, deposedare: 5%, rezistenta: 5%
Atacant
atac: 50%, joc de cap: 27.5%, joc de pase: 20%, rezistenta: 2.5%
Fiecare jucator trebuie sa joace in pozitia corespunzatoare, altfel (ex : extrema in pozitia de atacant) performanta din timpul jocului cat si antrenamentul ii vor fi afectate serios. Daca o extrema ofensiva va juca in pozitie de extrema defensiva (sau invers) va avea o penalizare de -75% pentru calitatile de deposedare/joc de pase in timpul jocului. Daca un jucator “defensiv” sau “ofensiv” va juca in pozitie “normal” (sau un jucator “normal” ca “ofensiv” sau “defensiv”) va avea o penalizare de -5% a performantei in timpul jocului.

Conditia fizica
Fiecare jucator are o anumita conditie fizica, conditie care scade in timpul jocurilor si urca odata cu odihna. “Rezistenta” influenteaza conditia fizica, caci jucatorii cu rezistenta mai mare nu vor obosi asa usor in timpul meciurilor, iar regenerarea se face mai usor dupa meci. Conditia fizica este influentata si de Facilitatea Madicala, care actioneaza pe acelasi principiu ca si “rezistenta”, cu cat e mai mare nivelul, cu atat mai bine. Este bine de stiut ca meciurile amicale sunt mai putin solicitante din punct de vedere fizic comparativ cu meciurile de campionat sau cupa. Inclusiv “Importanta jocului” are un efect major in conditia fizica a jucatorilor (vezi mai jos). La randul ei, conditia fizica afecteaza performanta jucatorului in timpul unui meci. Astfel, jucatorii cu conditia fizica sub 100% nu vor juca la maximul capacitatii. Daca conditia scade sub 50% atunci jucatorul nu poate fi folosit in meci. Daca jucatorii obosesc repede si regenerarea are loc greoi, antrenati “rezistenta” sau construiti Facilitatea Medicala si, in timp, jucatorii nu vor mai avea probleme cu conditia fizica. E recomandat ca, cel putin la inceput, sa ai 22 de jucatori in lot, astfel incat fiecare sa joace doar un meci pe saptamana si sa aibe timp suficient sa recupereze conditia fizica.

Forma
Forma jucatorului e importanta in evaluarea performantei sale din timpul jocului. Chiar si un jucator bun, dar care e iesit din forma, poate juca mai slab decat un jucator mediu cu forma buna. Forma se modifica in fiecare saptamana in timpul antrenamentului si tinde intotdeauna catre medie. Astfel un jucator cu forma buna are toate sansele sa scada in forma si invers. Daca un jucator a jucat cel putin un meci in timpul saptamanii, cel mai probabil va avea o forma mai buna decat un jucator care nu a jucat deloc. Forma medie e undeva in jur de 3.75, dar in joc cifrele sunt rotunjite (in jos) la numere intregi. Maximul e 7.5 iar minimul e 0. Forma e aratata prin numere intregi , deci 2 poate insemna atat 2.00 cat si 2.99. Forma nu influenteaza pretul jucatorilor.

Experienta
Ca si forma, experienta conteaza in evaluarea performantei jucatorului. Un jucator experimentat, cu atribute mai slabe, poate juca mai bine decat un junior fara experienta. Influenta experientei e similara cu cea a formei si conteaza la executarea unui penalty. Experienta se acumuleaza doar jucand meciuri, in cuantum mai mare din meciurile oficiale decat din amicale. Daca un jucator ajunge la nationala, el poate primi experienta in plus. Limita superioara a experientei e 7.5

Potentialul
Potentialul este un atribut ascuns. Fiecare jucator are propriul potential, care influenteaza antrenamentul. Un jucator cu 100% se antreneaza 100%, air unul cu 75% potential se antreneaza doar ¾. Potentialul jucatorilor tineri creste, iar al celor batrani scade. Fiind o caracteristica individuala, poti sa-ti faci o idee despre potentialul unui jucator urmarindu-i antrenamentele.

Antrenamentul
Antrenamentul e unul dintre cele mai importante lucruri in joc. Antrenamentul ia loc in noaptea de joi spre vineri. Multumita antrenamentului jucatorii pot creste valoric, iar clubul poate castiga bani din vanzarea lor. Este important sa antrenezi jucatori tineri, pe care sa-i vinzi dupa cateva sezoane pentru a face rost de bani pentru a imbunatati facilitatile de la club sau pentru a cumpara jucatori noi.
Ce ar trebui sa stii despre antrenament
• Nu poti face performanta fara antrenament.
• Antrenamentul este primit doar de jucatorii care au jucat cel putin un meci in saptamana respectiva.
• Doar ultimul meci pe care-l joaca un jucator este important pentru antrenament. Daca antrenezi un aparator care a jucat ca fundas duminica, dar ca atacant in cupa, adica joi (ziua in care antrenamentul are loc), el nu va primi foarte mult din antrenament. Daca ultimul meci e jucat ca fundas sau a jucat un singur meci in pozitia corespunzatoare el se antreneaza normal.
• Pentru a eficientiza la maxim antrenamentul pentru intreaga echipa, ar trebui sa joci minim doua meciuri pe saptamana (liga, cupa/amicale). Astfel poti antrena echipa de baza cat si rezervele. Este bine sa joci cat mai multi jucatori, numarul celor care pot fi antrenati fiind mai mare, cata vreme un jucator are nevoie doar de un meci jucat pentru a putea primi antrenament.
• Tu alegi la ce calitate se antreneaza fiecare jucator. Antrenamentul are loc o singura data pe saptamana, vineri dimineata putandu-se observa la jucatori modificarile (daca au fost) in calitatile setate pentru antrenament.
• Calitatea antrenamentului (cat de mult se antreneaza jucatorul) este influentata de potentialul jucatorului, doar antrenamentul de rezistenta nefiind influentat de acesta.
• Dacaa un jucator a fost folosit pe alt post decat cel corespunzator, pierde aproape tot antrenamentul. Ne referim aici la posturile de fundas/mijlocas/extrema/atacant/portar si nu la caracteristicile “off” sau “def” de la mijlocasi/extreme.
• Daca o echipa are mai putin de 11 jucatori la inceputul meciului, toti jucatorii care vor juca se vor antrena foarte putin.
• Meciurile inter-tari nu au nici o influenta asupra antrenamentului.
Incepand de la varsta de 30 de ani, calitatile jucatorilor incep sa scada. Pentru portari, fundasi si extreme defensive procesul va incepe mai tarziu, pentru restul mai devreme. Jucatorul poate raspunde la antrenament pana la varsta de 29 de ani (inclusiv), astfel ca e posibil ca el sa mai creasca. Rezistenta poate fi antrenata la orice varsta.

Antrenorul
Orice echipa isi poate schimba antrenorul o singura data pe sezon. Antrenamentul jucatorilor e influentat de catre antrenor.
Aparare – Antrenamentul portarilor, fundasilor si extremelor defensive mai rapid/lent.
Mijloc – Antrenamentul tuturor extremelor si mijlocasilor mai rapid/lent
Atac – Antrenamentul atacantilor mai rapid/lent.
Orice jucator se poate antrena mai mult sau mai putin, depinzand de procentul alocat in dreptul setarilor de antrenament. In total, o echipa nu poate antrena mai mult de 1200%.
Antrenamentul “General” presupune antrenarea fiecarei calitati de care are nevoie jucatorul.
De exemplu, daca aveti un antrenor (-5)-(+5)-(0), inseamna ca mijlocul se va antrena cu un bonus de 5%, in detrimentul apararii, care va avea penalizare de 5%. Antrenamentul pentru atacanti nu va suferi nici o modificare.

Confidenta
Confidenta (increderea in fortele proprii) unei echipe este data in principal de rezultatele din campionat si cupa. Daca echipa castiga, confidenta creste. Daca o echipa joaca impotriva unei echipe mai bune (dupa rating) chiar si un egal poate duce la cresterea confidentei. Factori ca locatia (acasa, deplasare) sau scorul final au si ei influenta lor. Totodata, increderea este influentata de vanzarea de jucatori (vezi “lista de transferuri”).
Confidenta este o metoda simpla de evaluare a formei echipei. Daca o echipa a castigat cateva meciuri vor veni mai multi spectatori la meciuri. De asemenea, confidenta e responsabila de puterea echipei intr-un

Academia de tineret
In fiecare saptamana poti chema un junior din Academia de tineret. Calitatea juniorului depinde de nivelul Academiei si de noroc. Jucatorii chemati pot avea varste cuprinse intre 17 si 21 de ani.
Calitatea Academiei de tineret
Calitatea Academiei de tineret depinde si de juniorii extrasi in saptamanile anterioare. Cu cat sunt mai buni juniorii extrasi, cu atat scade calitatea Academiei. Totalul calitatii jucatorilor da calitatea Academiei, deci daca extrageti un junior bun, calitatea per ansamblu a scolii scade, si invers, daca extrageti un jucator slab, calitatea Academiei creste.
Daca nu extragetin niciun junior timp de o saptamana, calitatea Academiei creste cu dublul nivelului Academiei. (by cobritza)

Stadionul
Stadionul este o importanta sursa de venit. Pe masura ce va trece timpul numarul fanilor va creste si ei vor dori sa vada meciurile pe viu. Cu un stadion mic vei pierde bani cata vreme multi fani nu vor avea loc pe stadion, datorita capacitatii reduse. Pe de alta parte, insa, un stadion mare care nu se umple decat pe jumatate nu e tocmai economicos.
Stadionul in cifre
• Capacitatea minima: 5.000
• Capacitatea maxima: 150.000
• Taxa de baza la extindere/reducere capacitate: €40.000
• Taxa saptamanala pentru un loc: €2
• Pret mediu al biletelor: €10
• Pret extindere(reducere) pentru un loc: €120

Facilitati
Fiecare club isi construieste facilitatile cum crede de cuviinta. Sunt 4 tipuri de facilitati care pot avea maxim 7 nivele. Totusi, un club poate avea facilitati care sa insumeze maxim 18 nivele, prin urmare nu le puteti avea pe toate la maxim, trebuind sa va hotarati de ce anume aveti nevoie. De asemenea, este important e stiut ca facilitatile se deterioreaza in timp, astfel ca, dupa cateva sezoane de la ultima imbunatatire, facilitatea respectiva sa scada un nivel, dvs trebuind sa o reconstruiti (daca doriti, evident).
Terenurile de antrenamente
Imbunatatesc calitatea antrenamentului.
Marketing
Mai multi bani de la sponsori, comisioane mai mici pentru agenti in vanzarea de jucatori, mai multi spectatori la meciuri.
Facilitatea medicala
Sanse mai mici pentru accidentari lungi, recuperare dupa accidentare mai rapida, regenerarea mai rapida a conditiei fizice dupa meciuri.
Academia de tineret
Imbunatateste calitatea scolii de juniori.
Taxa de marire a facilitatilor corespunzatoare pentru:
• Nivelul 1. - €40.000
• Nivelul 2. - €80.000
• Nivelul 3. - €160.000
• Nivelul 4. - €320.000
• Nivelul 5. - €640.000
• Nivelul 6. - €1.280.000
• Nivelul 7. - €2.560.000
Taxa de reducere a facilitatilor de la:
• Nivelul 1. - €4.000
• Nivelul 2. - €8.000
• Nivelul 3. - €16.000
• Nivelul 4. - €32.000
• Nivelul 5. - €64.000
• Nivelul 6. - €128.000
• Nivelul 7. - €256.000
Durata de constructie pentru un nivel in saptamani:
• Nivelul 1 - 1
• Nivelul 2. - 1
• Nivelul 3. - 2
• Nivelul 4. - 2
• Nivelul 5. - 3
• Nivelul 6. - 3
• Nivelul 7. - 4
Taxa saptamanala de intretinere:
• Nivelul 1. - €3.000
• Nivelul 2. - €7.000
• Nivelul 3. - €16.000
• Nivelul 4. - €28.000
• Nivelul 5. - €44.000
• Nivelul 6. - €72.000
• Nivelul 7. - €110.000

Meciurile
Unei echipe ii este permis sa desfasoare un joc doar daca are cel putin 7 jucatori apti in teren. Jucator apt inseamna jucator care nu e accidentat si nu are cartonas rosu. De asemenea, el are nevoie de o conditie fizica de cel putin 50%. Intotdeauna este bine sa setati si rezervele, daca e cazul unor inlocuiri. Inlocuirile nu pot fi stabilite de dumneavoastra, doar jucatorul accidentat va fi inlocuit automat cu o rezerva. Daca portarul este eliminat, unul din jucatorii ofensivi va fi inlocuit cu portarul de rezerva.
Nu e posibil sa schimbati echipa/tacticile cu mai putin de 30 minute inainte sa inceapa meciul.

Meciurile de liga (campionat)
Se joaca intotdeauna duminica si de doua ori pe sezon (in saptamanile 4 si 12) miercurea, in locul meciurilor amicale. Sunt 18 meciuri intr-un sezon. Participantii joaca de 2 ori fiecare cu fiecare, un meci acasa, iar celalalt in deplasare. Se acorda 3 puncte pentru o victorie, 1 punct pentru egal si 0 puncte pentru o infrangere sau un egal prin forfait (cand ambele echipe nu au setat numarul minim de jucatori necesari -7).

Meciurile de Cupa
La inceputul fiecarui sezon se face tragerea la sorti pentru Cupa Ligii. Echipele vor juca in sistemul cel mai bun impotriva celui mai slab (conform ratingului echipei), apoi cea de-a doua cu penultima samd. Echipa gazda e aleasa intotdeauna cea care are o rata mai mica de meciuri de cupa acasa relativ la numarul total de meciuri de cupa. In cupa pot juca 2, 4 , 8, 16 pana la 16384 de echipe. Cupa se joaca in sistem eliminatoriu. Echipa castigatoare se califica mai departe, iar invinsa e eliminata din cupa.

Meciurile amicale
Each team which does not play in the cup, can play a friendly match. They are of absolutely no influence. They do not influence self-confidence or rating. But they have one important reason – training. Each team, which wants to train fully, should play 2 matches a week. More info in Training. A friedly match can also be played against a PC team, you just have to find a team without an owner and such a team accepts every friendly match immediately.
Orice echipa care nu joaca in Cupa, poate juca un meci amical. Acesta nu are nici o influenta asupra confidentei sau a ratingului echipei. Dar are o foarte mare importanta

Meciurile inter-tari
Acestea se joaca in fiecare marti. Antrenorul nationalei este cel care stabileste primul 11.

Bilete
Meciurile sunt o sursa importanta de venit. In meciurile din campionat, gazdele primesc intreaga suma generata de biletele vandute. In meciurile de cupa, gazdele primesc 2/3, iar oaspetii 1/3. In cele amicale, banii se impart in mod egal. Daca meciul se pierde prin forfait, echipa respectiva nu primeste nimic.

Cartonasele
Cartonasele sunt influentate in principal de catre pozitia jucatorului in teren. Fundasii au sansele cele mai mari sa primeasca cartonase, iar atacantii cele mai mici. Cartonasele din campionat si Cupa Ligii se cumuleaza. Dupa 3 cartonase galbene (sau rosu intr-un meci = 2 galbene) jucatorului nu-i este permis sa joace in urmatorul meci (de campionat sau Cupa ligii). Cartonasele acordate in meciurile amicale nu conteaza, chiar si jucatorii suspendati pentru urmatorul meciul oficial pot juca in amicale.

Accidentarile
Orice jucator se poate accidenta intr-un meci. Pentru a scadea sansele de accidentare, ar trebui sa imbunatatesti Facilitatea Medicala sau sa setezi importanta meciului mai mica. Pe de alta parte, un meci cu importanta foarte ridicata creste pericolul de accidentari. Durata medie a unei accidentari este intre 1 si 7 saptamani. Cu cat Facilitatea Medicala este de un nivel mai ridicat, cu atat mai scurta e perioada de refacere (uneori, chiar mai scurta decat cea arata initial).

Prelungiri
Prelungirile se joaca sub forma a doua reprize a cate 15 minute, iar daca se inscrie un gol decisiv, atunci doar o repriza de 15 minute. De exemplu, daca un meci de cupa se termina 1:1, se joaca prelungiri. Una din echipe inscrie in minutul 98, iar daca cealalta nu egaleaza, meciul se incheie in minutul 105. Daca in minutul 105 scorul e egal, se joaca si a doua repriza de prelungiri. Daca dupa 120 minute e egal, se vor executa penaltiuri.

Forfait
Daca o echipa nu e setata pentru meci, adversarul castiga prin forfait cu 3:0. Echipa castigatoare nu primeste experienta, dar nici jucatorii nu vor obosi, acest lucru putand fi un avantaj, conditia fizica nediminuandu-se. Meciul conteaza insa din punct de vedere financiar (banii pe bilete) cat si pentru antrenament.

Setarea primului 11 si a tacticii
Important: Nu este posibila schimbarea primului 11 si a tacticii cu mai putin de 30 minute inainte de inceperea meciului.
Tactici
In general, tactica nu afecteaza numarul de sanse intr-un meci. Influenteaza insa probabilitatea de succes a unei actiuni, deoarece daca o echipa este mai ofensiva este o probabilitate mai mare de a incheia cu gol o actiune. Evident, toate acestea sunt influentate si de tactica echipei adverse. Adversarii pot avea o aparare buna si totul devine un pic mai complicat. Si este destul de clar ca jucand ofensiv nu te poti apara asa bine.
Defensiv – mai mult aparare decat atac – Intareste apararea, dar slabeste atacul (adesea mai mult decat se imbunatateste apararea). Tactica este recomandata pentru echipele care au o aparare puternica si un atac slab.
Normal – Echilibru intre aparare si atac. Depinde in special de scorul partidei, astfel o echipa condusa va ataca mai mult si invers.
Ofensiv – mai mult atac decat aparare – Intareste atacul, dar slabeste apararea (adesea mai mult decat se imbunatateste atacul). Tactica este recomandata pentru echipele care au un atac puternic si o aparare slaba.

Stil de joc
Normal – Nu se aplica nici un stil special de joc.
Presiune – Imbunatateste deposedarea la extreme si mijlocasi, dar le slabeste calitatea de extrema respectiv calitatea de coordonator. Cu acest stil de joc exista sanse mai mari sa contracarezi jocul ofensiv al adversarului. Cu cat mai mare e deposedarea la fundasi, extreme si mijlocasi, cu atat mai mare sansa de a bloca aceste actiuni. Adversarul poate scadea din sansele tale de a-l bloca prin jocul de pase al mijlocasilor, extremelor si atacantilor lui.
Contra-atac – Imbunatateste jocul de pase al mijlocasilor si extremelor, dar le slabeste calitatea de coordonator, respectiv de extrema. De asemenea imbunatateste atacul. Cu acest stil de joc, exista sansa ca echipa ta sa beneficieze de ratarea de catre adversar a unei actiuni si sa genereze un contra-atac reusit. Cu cat e jocul de pase al mijlocasilor, extremelor si a atacantilor, cu atat mai mare sansa de reusita a contra-atacului. Adversarul poate scadea din sansele tale de reusita prin calitatea de deposedare a mijlocasilor, extremelor si fundasilor proprii.
Atac pe centru – Imbunatateste calitatea de coordonator si jocul de pase la mijlocasi, dar le slabeste deposedarea. Imbunatateste deposedarea la extreme, dar le slabeste calitatea de extrema si jocul de pase. In acest stil de joc, mijlocasii vor ajunge mai des in pozitie de sut/finalizare.
Atac pe flancuri – Imbunatateste calitatile de extrema si joc de pase a extremelor, dar le slabeste deposedarea. De asemenea, imbunatateste calitatea de deposedare la mijlocasi, dar le slabeste calitatea de coordonator si jocul de pase. In acest stil de joc, extremele vor ajunge mai des in pozitie de sut/finalizare.
Tacticile de presiune si contra-atac sunt influentate de experienta intregii echipe. Astfel, echipele mai experimentate, le joaca mai bine (cu sanse mai mari de succes), iar cele mai putin experimentate le vor juca mai slab.
Stilul de joc este reflectat si in performanta jucatorilor din timpul jocului. Astfel, un mijlocas cu deposedare mica poate juca mai slab decat de obicei daca tactica aleasa e “presiune” si invers. Performanta mijlocasilor si ratingul general al intregii echipe poate fi mai mic daca e ales “contra-atac”-ul. Dar asta nu inseamna ca echipa a jucat mai slab. Datorita alegerii adecvate a stilului de joc, echipa poate sa joace bine, doar ca e mai complicat de convertit lucrul acesta in cifre (ratinguri).
In raportul de meci se pot vedea mesaje relativ la succesul tacticii in cazul stilurilor de joc “presiune” si “contra-atac”.

Importanta jocului
Poate fi setata in cazul jocurilor oficiale (liga, cupa).
Relaxat – Performanta echipei -15%, Conditia fizica -15%, Faulturi -40%, Confidenta +50%.
Importanta minima - Performanta echipei -10%, Conditia fizica -10%, Faulturi -25%, Confidenta +25%.
Normal – Nici o schimbare.
Importanta maxima - Performanta echipei +10%, Conditia fizica +20%, Faulturi +25%, Confidenta -25%.
Joc cheie - Performanta echipei +15%, Conditia fizica +40%, Faulturi +50%, Confidenta -50%.
Castigul sau pierderea de incredere (confidenta) – Daca, de exemplu, echipa castiga 10% incredere intr-un joc “normal”, atunci in cazul unui meci de “importanta minima” castiga 25% in plus, adica un total de 12,5%. Daca echipa pierde 10% incredere intr-un joc “normal”, in cazul unui meci de “importanta minima” echiopa pierde cu 25% mai putin, adica 7,5%. Intr-un meci de “importanta maxima” echipa va castiga 7,5% incredere sau va pierde 12,5% .
Importanta meciului poate influenta accidentarile jucatorilor. In meciurile mai putin importante (“relaxat” sau “importanta minima”) sansele de accidentare sunt mai reduse, pe cand in meciurile mai importante (“joc cheie” sau “importanta maxima”) sansele de accidentare sunt mai mari.
Chiar daca are loc o crestere sau o scadere in performanta echipei datorita setarii importantei, ea nu va fi vizibila in statisticile de meci ale jucatorilor sau in stelele primite de jucatori in meciul respectiv (posesia balonului va fi aratata in detallile jocului este influentata). In detallile jocului, insa, importanta jocului este vizibila, avand consecinte in timpul jocului.

Capitanul echipei
Poti alege capitanul echipei pentru fiecare meci in parte (daca nu e stabilit, capitanul va fi ales aleator din jucatorii aflati in primul 11). Capitanul castiga mai multa experienta intr-un meci si, in general, ajuta echipa corespunzator experientei proprii. Acest aport este inclus in statisticile disponibile dupa meci.

Setarea automata a primului 11
Daca nu-ti setezi tactica si jucatorii pentru un meci sau pur si simplu uiti sa-ti setezi echipa, acest prim 11 se seteaza automat. Astfel, daca esti plecat sau nu ai acces la FA o perioada mai lunga de timp, nu pierzi prin forfait. Deoarece jucatorii obosesc si, in mod normal, joci 2 meciuri pe saptamana, poti salva pana la 5 setari automate (Liga (duminica), cupa, meciuri amicale/liga (miercuri), cupa internationala si Liga amicala). Ele pot fi salvate alegand tipul dorit. Atat jucatorii, cat si rezervele, tactica, stilul de joc si importanta jocului sunt salvate. O setare automata, poate fi incarcata si modificata ca si in cazul ultimelor setari folosite. Tot ce a fost in prealabil salvat se incarca, inclusiv importanta jocului in cazul meciului de miercuri (amical/liga), chair daca ea conteaza doar pentru meciul din liga.

Economie
Daca echipa ta are in cont mai mult de €2.000.000 in timpul actualizarilor economice de luni, vei plati 1.5% taxa din intreaga suma. Aceasta taxa e redusa cu 5% de fiecare nivel de Marketing construit. De exemplu, daca ai in cont €3.000.000, luni esti taxat cu €45.000. Daca ai 2 nivele de Marketing construite, atunci platesti mai putin cu 10%, deci €40.500.

Venituri
Vanzari de jucatori
Banii pe care-i primesti prin vanzarea de jucatori.
Sponsori
Sponsorii iti dau bani in fiecare saptamana. Cu cat ai mai multi fani, cu atat mai multi bani primesti. Suma finala e calculata ca fiind numarul de fani * €4. Fiecare nivel de marketing construit creste aceasta suma cu 5%.
Incasarile din bilete
Banii proveniti din vanzarile de bilete la meciurile disputate pe saptamana.
Bonusuri
de exemplu, banii primiti de la sponsori la inceput de sezon.
Cheltuieli
Achizitii de jucatori
Banii investiti in achizitionarea de jucatori noi.
Salariile jucatorilor
Toti jucatorii prezenti in lotul tau in timpul actualizarilor financiare de luni isi cer salariile. Suma totala a salariilor reprezinta una din cheltuielile clubului tau.
Facilitati
In fiecare saptamana clubul trebuie sa plateasca intretinerea pentru stadion si pentru facilitatile construite sau in constructie.
Altele
De exemplu, taxa de scoatere la vanzare a jucatorilor.
Lista de transferuri
Orice jucator poate fi trimis pe lista de transferuri. Prin simpla listare trebuie sa platiti o taxa in valoare de1% din pretul FA (aratat in detaliile jucatorului). Pretul minim de listare e de €4.000. Jucatorul sta pe lista de transferuri timp de 4 zile si poate fi vandut pentru maximum 10 x valoarea FA a jucatorului, dar clubul ce-l vinde va primi maximum 2 x valoarea FA a jucatorului. Un jucator aflat la vanzare poate juca pentru clubul ce-l vinde (pe perioada celor 4 zile). Daca ora de expirare a transferului e in timpul unui joc in care jucatorul participa, transferul are loc dupa meci. Echipa care liciteaza pe un jucator nu-si poate folosi banii licitati pe toata perioada in care detine cea mai buna oferta (daca cineva supraliciteaza pe jucatorul in cauza, banii revin in cont). Echipa care vinde jucatorul primeste banii imediat ce transferul se realizeaza.
Daca o echipa vinde un jucator proaspat achizitionat, pierde 15% din “confidenta”. Aceasta penalizare este redusa cu 1% pentru fiecare saptamana pe care jucatorul o are la echipa, astfel ca, dupa 10 saptamani, ramane doar pierderea a 5%. Aceasta penalizare nu se aplica pentru jucatorii extrasi din academia de tineret sau pentru cei care au fost in lotul initial de jucatori ai echipei. Un jucator cumparat, poate fi vandut doar dupa 7 zile. Cand se vinde un jucator achizitionat, posibilul profit depinde de durata sederii sale in echipa. Suma de baza e 55% (din viitoarea suma de transfer) si pentru fiecare saptamana la club (incepand din momentul in care poate fi vandut – deci prima saptamana nu se numara) aceasta suma creste cu 3%. Daca cumperi un jucator si-l vinzi dupa o saptamana cu €40.000 primesti doar 55% din acest pret, adica €22.000. Dupa 10 saptamani vei primi 55% + (10-1)*3 = 82% din pretul de vanzare. Consideram doar 9 saptamani (10-1) pentru ca in prima saptamana el nu poate fi vandut, astfel ca n-o includem in calculul pretului final. La listare, se afiseaza suma maxima care poate fi primita. Aceasta depinde de momentul cand jucatorul e listat si include bonusul corespunzator nivelului facilitatii de Marketing. Suma maxima poate fi 90% iar pentru fiecare nivel de Marketing se adauga 1%.

Turneele Internationale
Exista 3 competitii internationale intercluburi in FA. Toate au ceva in comun. Jucatorii vor incepe meciul tot timpul cu conditia fizica la 100%, indiferent de cat e la ora meciului. Dupa meci, conditia fizica revine la nivelul initial (cel dinainte de meci) iar oboseala acumulata in meci se scade din acesta. Asta inseamna ca jucatorii pierd din conditia fizica. Pe de alta parte, castiga experienta, iar echipa gazda primeste toti banii din bilete.
• Sansele pentru accidentari sunt mult mai scazute decat de obicei.
• Cartonasele sunt anulate imediat dupa meci. Nu sunt restrictii privind cartonasele, astfel ca si un jucator cu cartonas rosu poate juca.
• Toate meciurile conteaza in antrenamentul jucatorilor. Asta inseaman ca jucatorii care evolueaza sunt eligibili pentru antrenamentul din saptamana respectiva.
• In play-off, banii din bilete se impart 1:1, fiecarei echipe revenindu-i jumatate din incasari.
• In play-off nu exista avantajul terenului propriu.
Cupa Campionilor FA
Majoritatea echipelor din prima liga.
• Numarul de echipe: 192
• Numarul de echipe in grupa: 6
• Numarul de echipe ce avanseaza din grupa: 2
• Conditie fizica: 100%
• Popularitate: 100%
• Experienta capatata de jucator dintr-un astfel de meci: 75%
Cupa Prestigiului FA
Majoritatea echipelor din prima si a doua liga si castigatoarea Cupei Ligii.
• Numarul de echipe: 512
• Numarul de echipe in grupa: 4
• Numarul de echipe ce avanseaza din grupa: 2
• Conditie fizica: 80%
• Popularitate: 75%
• Experienta capatata de jucator dintr-un astfel de meci: 50%
Cupa Internationala FA
Majoritatea echipelor din a doua si a treia liga si invinsa din finala Cupei Ligii.
• Numarul de echipe: 2048
• Numarul de echipe in grupa: 4
• Numarul de echipe ce avanseaza din grupa: 2
• Conditie fizica: 60%
• Popularitate: 50%
• Experienta capatata de jucator dintr-un astfel de meci: 25%

Liga amicala
Ligile amicale sunt disponibile pentru a aduce un plus de amuzament managerilor si pentru a le permite sa creeze propria lor liga, unde vor putea juca impotriva prietenilor sau a cunostintelor. Oricine poate juca intr-o liga amicala, dar sunt cateva reguli de indeplinit:
• O liga amicala poate fi creata doar de un user Suporter.
• In each friendly league there must be absolute majority of Supporters
• Fiecare liga amicala e compusa doar din useri Suporter.
• Meciurile se joaca vinerea. Ora de inceput a partidelor e stabilita de managerul fondator.
• Fiecare liga amicala poate avea taxa de participare stabilita de fondator. Aceasta poate fi intre 0 si €100.000, iar daca o echipa doreste sa intre in liga o poate face si daca nu are banii –taxa se va scadea automat, chiar si din balanta pe minus. La sfarsitul competitiei, prima echipa primeste 50% din intreaga suma stransa, cea de pe locul doi 30%, iar locul trei 20%.
• Jucatorii nu vor obosi in meciurile din liga amicala, nu se pot accidenta si nici nu vor primi experienta sau cartonase. Ei pot juca si daca au cartonase sau au sub 50% conditia fizica. Vor fi 100% apti de joc, asta daca nu cumva sunt accidentati.
• Confidenta echipei e intotdeauna de 80%.
• Performanta echipei si a jucatorilo nu vor conta pentru statistici.
• Meciurile nu au influenta asupra antrenamentului.
• O liga amicala se poate desfasura indiferent de sezon. Poate incepe sezonul current si se poate incheia sezonul viitor.

Noul sezon
Fiecare sezon dureaza 16 saptamani si e urmat imediat de inceperea unuia nou. Astfel, ultima etapa e duminica, iar luni incepe un nou sezon. Intre cele doua sezoane au loc urmatoarele evenimente:
Echipe
• Echipa clasata prima promoveaza intr-o liga superioara, iar cele mai slab clasate 4 echipe vor retrograda intr-o liga inferioara. Bineinteles, promovarea nu are sens pentru Liga 1, iar retrogradarea pentru liga 4.
• Confidenta e resetata la 60%, iar increderea la “Echilibrat”
• Cel mai bun rezultat (rating) scos de echipa este sters; doar ratingurile din sezonul current conteaza.
Jucatori
• Toti jucatorii imbatranesc un an.
• Forma este resetata la nivelul mediu
• Conditia fizica a jucatorilor e setata la 100%.
• Cel mai bun rating scos de jucatori e sters, doar prestatiile din sezonul current conteaza
• Sunt calculate noile salarii.
• Jucatorii cu varsta peste 40(inclusiv) se retrag.
• Jucatorii care nu mai corespund criteriului varstei sunt eliminati din loturile U18, resp U21.
• Cartonasele se anuleaza. Accidentarile se pastreaza si pentru sezonul urmator
Este planificata Cupa Ligii.

Bonusuri financiare
Bonusurile pentru pozitia din clasament la sfarsitul sezonului

Liga 1
• Locul 1. - €200.000
• Locul 2. - €160.000
• Locul 3. - €120.000
• Locul 4. - €80.000
• Locul 5. - €40.000
Liga 2
• Locul 1. - €160.000
• Locul 2. - €128.000
• Locul 3. - €96.000
• Locul 4. - €64.000
• Locul 5. - €32.000
Liga 3
• Locul 1. - €120.000
• Locul 2. - €96.000
• Locul 3. - €72.000
• Locul 4. - €48.000
• Locul 5. - €24.000
Liga 4
• Locul 1. - €80.000
• Locul 2. - €64.000
• Locul 3. - €48.000
• Locul 4. - €32.000
• Locul 5. - €16.000
Liga 5 si cele inferioare
• Locul 1. - €40.000
• Locul 2. - €32.000
• Locul 3. - €24.000
• Locul 4. - €16.000
• Locul 5. - €8.000

Bonusurile de la sponsori la inceput de sezon
• Liga 1. – 2 x suma saptamanala primita de la sponsori
• Liga 2. – 1.8 x suma saptamanala primita de la sponsori
• Liga 3. – 1.6 x suma saptamanala primita de la sponsori
• Liga 4. – 1.4 x suma saptamanala primita de la sponsori
• Liga 5. – 1.2 x suma saptamanala primita de la sponsori
• Liga 6 si cele inferioare. – 1 x suma saptamanala primita de la sponsori

Saptamana in Footbal Arena

Zilnic
• Actualizarea statisticilor
• Recuperarea jucatorilor accidentati
• Regenerarea conditiei fizice
• Constructia stadionului si facilitatilor
Luni
• Actualizarile financiare (salarii, sponsori)
• Actualizarea statisticilor jucatorilor
Marti
• Meciurile nationalelor
• Cupela internationale
• Planificarea automata a meciurilor amicable
• Actualizarea fanclubului
• Scaderea nivelului la facilitatile care nu au fost imbunatatite de multa vreme
Miercuri
• Meciuri de liga/amicale
Joi
• Meciurile de cupa
• Actualizarea statisticilor jucatorilor
Vineri
• Evaluarea antrenamentului si schimbarea formei
• Actualizarea fanclubului
• Actualizarea statisticilor jucatorilor
• Ligile amicale
Sambata
• Campionatul Mondial
• Activarea juniorului din academia de tineret
Duminica
• Meciuri de liga


Ultima editare efectuata de catre rd210275 in Mar Sept 11, 2012 11:24 am, editata de 1 ori (Motiv : Update: thx cobritza)
avatar
rd210275
Admin

Mesaje : 3463
Data de inscriere : 09/09/2012
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti

Vezi profilul utilizatorului http://faro.forumgratuit.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum